reklama

Slovensko je nebezpečná země plná divokých zvířat a neodolatelných mužů.

Na závěr jsem si nechal instruktáž, jak se pohybovat po slovenských horách a dolinách, kde žije roztodivná divoká zvěř, kterou jsem my Češi u nás doma vyvraždili, sežrali a sedřeli z kožichů již v některém z minulých století.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

"Kam pojedeme letos na dovolenou? " Zeptala se smutně manželka, když si prohlédla výpis z našeho účtu.

"Chceme jet k mořííí! Do Chorvatska, nebo do Itálie, nebo do Řeckáááá." Křičely naše dvě dcery a okamžitě začaly vyjmenovávat co všechno jim v šatníku chybí, aby mohly strávit týden na břehu teplého Jadranu. Jen tak namátkou jsem to sečetl a jen zaplnění děr v dámském šatníku mých třech žen, by bez problémů schlamstlo tisíc Euro.

"Takže holky, k moři to letos asi nebude, co kdybychom jeli na krásné a romantické Slovensko? Rozumíte rozeklané štíty Malé Fatry, bohovské halušky s bryndzou a gazdovskou slaninou, hluboké lesy plné zvířátek a dobrý hotel s wellnesem?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Manželka se přestala tvářit jako sériový vrah a usmála se:

"Tak dobře, ale vybereme si s holkama hotel!" Svolila velkoryse.

"Ale prosím rozumně, viděla jsi ten výpis z účtu a ještě máme platit Babišovi daně! Tak drsného zbojníka jako je on, na Slovensku nepotkáme, To by se aj Ďuro Jánošík červenal!"

A protože jsem muž činu, začal jsem okamžitě pracovat na přípravě dokonalé dovolené. Samozřejmě musím taky zkontrolovat, jestli mám nějaké pořádné letní hadry!

 Na Slovensku se klade velký důraz na to, aby člověk byl cool a trendy a slovenští muži si při dobývání rekreantek z exotické ciziny zásadně neberou servítky. Několikrát se mi stalo, že se mi bača, opálený sběrač borůvek, nebo trendy vystajlovaný Paľo z Nitry, pokusil svést manželku přesto, že jsem seděl na tatranském pažitu vedle ní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nějaký tlustý "Čehúň" v nemožných hadrech, co seděl hned vedle a natahoval si chlupaté neoholené nohy v pohorkách z Kauflandu je totiž absolutně nevzrušoval.

Slovenští muži se prostě dělí do pouhých dvou skupin. Ta první mladší je přesvědčena, že průměrný Slovák je absolutně neodolatelný Macho a ta druhá ta starší s jiskrou v oku vzpomínána na nedávnou dobu, kdy ještě byla Macho taky. A musím popravdě přiznat, že i české ženy si tajně špitají, že Ti slovenští chlapi jsou prostě daleko víc sexy než Ti jejich. 

Výsledek kontroly skříně dopadl žalostně. Pár triček z Tesca, kraťasy co pamatují rozdělení státu a sešmajdané adidasky, které frčely někdy v dobách olympiády v Sidney. Nic, co by se k označení trendy jen trochu přiblížilo!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ježišikriste, kde já teď seženu ve velikosti XXL nějaké cool hadry. Kolik zase budu muset prolézt obchodů, kolik kyselých ksichtů mladých, krásných prodavaček uvidím, v kolika zadních koutech prodejen, které se dají označit popiskou:

"Oddělení pro ošklivé, obézní a všeobecně neoblíbené spoluobčany," se zase budu muset hrabat?

A tak jsem se rozhodl, že zajedu do Brna a navštívím boutique značky Uncle Sam, kde mají až 6XL a na tlusťochy jsou tam zvyklí. To zase bude balík!

A byl. Dvě trička, mikina, rifle a jedny kraťasy od strýčka Sama vymlaskly z mého nemocného účtu dalších šest set Euro. Jedny křusky z Dieslu pak dalších sto dvacet. Nicméně stálo to za to, na promenádě kolem Liptovské Mary budu střihoun! Účty od nákupu jsem roztrhal na malé kousky a snědl hned po cestě k autu. Partyzáni to tak taky dělali a manželka nemusí vědět vše!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Termín odjezdu se přiblížil. Večer před začátkem dovolené jsem shromáždil rodinu a udělal informační brífink. Seznámil jsem je s národnostním složením našich východních sousedů , s politickou a hospodářskou situací, vysvětlil dcerám co je to Vankúš a co čučoriedka a že pokud by je náhodou chtěl někdo "Pobozkať" mají okamžitě všeho nechat a přiběhnout za mnou, protože to je akt bezuzdného násilí na nevinných rekreantkách.

Na závěr jsem si nechal instruktáž: "Jak se pohybovat po slovenských horách a dolinách,"kde žije roztodivná divoká zvěř, kterou jsem my Češi u nás doma vyvraždili, sežrali a sedřeli z kožichů již v některém z minulých století.

Pečlivě jsem nastudoval tři knihy od kanadského znalce medvědů Jamese Graye, který se narodil v medvědím brlohu, za ženu pojal samici medvěda rodu Grizlly a zahynul při prvním společném milování. O medvědech věděl tedy vše. Zatímco manželka a děti oněměle zíraly, pečlivě jsem popisoval jednotlivé body:

1. Vidíme-li medvěda, snažíme se nehlučně a nepozorováni zmizet.

2. Když už si nás medvěd všimne, nedíváme se mu do očí a snažíme se , opět nehlučně zmizet. Neotáčíme se za medvědem, jsme ledově klidní. Nepištíme, nehysterčíme, nebrečíme, hovoříme tichým uklidňujícím hlasem.

3. Pokud jde medvěd za námi, upustíme nějakou osobní věc, nejlépe kus oblečení (skvělá je v tomto případě například mikina z Uncle Sama za dvě stě Euro v akci), opět neječíme a stále v klidu odcházíme.

4. Neutíkáme, protože i obézní medvědí důchodce je rychlý jako Usain Bolt.

5. Pokud dojde k napadení, lehneme si na břicho na zem a děláme mrtvolu. Hysterák si necháme na potom! Pozor!!! Mrtvola nekřičí, neječí a nevyčítá tatínkovi, že se mělo jet do Chorvatska.

6. Pokud je medvěd agresivní, nastrčíme mu nějakou končetinu, kterou potřebujeme nejméně a rozhodli jsme se ji obětovat a tiše držíme. Ani při samotném pojídání naší levé nohy rozhodně nekřičíme, protože medvěd by se rozzuřil , že ho rušíme u svačiny.

7. Poté co se medvěd nasvačil, odkulháme tiše a spořádaně na ošetření. Zakrvácené papírové kapesníčky neodhazujeme na zem, abychom neničili přírodu.

Manželka se starší dcerou na mne hleděly v tiché hrůze, Klárka začal srdceryvně plakat.

"Tatínku, tatínku, opravdu musíme jet do té strašné země, kde divocí medvědi kradou turistům drahé mikiny a žerou děti? Tatínku buďme prosím raději doma!"

Ach jo, takže Liptovská Mara zase bohužel neuvidí moje trendy křusky od Dieslu a manželka neprožije krátký, vášnivý románek se slovenský bačou. Dcery se nenaučí "Bozkať" po slovensky a nepřežereme se halušek na tři roky dopředu.

To zase bude letos nuda ty prázdniny!

David Vlk

David Vlk

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jsem malý podnikatel, který nikdy nedostal výplatu. Moravák ženatý, tři děti, z toho dvě bohužel v pubertě. Muž ve středním věku, který má hodně prořízlou pusu. A z života si rád vybírá to nejšťavnatější. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu